HOME ABOUT LINKIES STUFF DASHBOARD FOLLOW

Fakta Tentang Lelaki ♥

My new boyfriend. Jangan amek! Dia saya punya. xD

Hari nie, Sul rasa macam nak post something tentang Cinta. Eleh, akak tu dah senyum senyum dah. Suke letew kalau pasal cinta cinta bagai nie. Lumrah seorang wanita, suka akan kasih sayang. :) . Kalau lelaki pulak, deme bukan kesah sangat kan? *pandang haziq semacam.

Okay now, jom baca article yang Sul copy daripada blog Blogammar nie. Fakta Tentang Lelaki. :)
  • Lelaki tidak benar-benar memilih gadis yang cantik. Mereka lebih suka gadis yang pembersih dan kemas.
  • Seorang lelaki boleh suka anda untuk seminit, dan kemudian melupakan anda dengan mudah.
  • Mungkin lelaki suka kacau perempuan lain, tapi dia kan memikirkan seseorang yang dia betul betul sayang sebelum tidur.
  • Ketika seorang lelaki benar-benar menyukai anda, dia akan mengabaikan semua perangai buruk anda.
  • Lelaki cair bila melihat senyuman gadis.
  • Jangan mengapi-api kan lelaki. Mereka mudah mengamuk walaupun mereka se-skema mana sekalipun.
  • Awak buat apa tu? ” atau “ Awak dah makan? ”adalah soalan biasa pertama seorang lelaki bertanya di telefon hanya untuk mengelakkan gagap.
  • Lelaki biasanya berusaha keras untuk mendapatkan gadis yang telah meninggalkan mereka, dan ini membuat lebih sukar bagi mereka untuk menerima kekalahan mereka
  • Seorang lelaki mampu mengorat dengan beribu cara tetapi mereka biasanya gagap ketika mereka bercakap dengan seorang gadis mereka benar-benar cinta.
  • Ketika seorang lelaki membuat “umm” berpanjangan atau memberi bermacam alasan bila anda meminta dia untuk melakukan sesuatu untukmu, sebenarnya dia ingin mengatakan bahawa dia tidak menyukai anda.
  • Ketika seorang gadis berkata “tidak“, seorang lelaki mendengarnya sebagai “cuba lagi esok“. 
  • Lelaki sayangkan ibu mereka.
  • Seorang lelaki sering terfikir tentang gadis yang suka padanya. Tapi ini tidak bererti bahawa lelaki menyukainya.
  • Lelaki akan benar-benar mengagumi gadis-gadis yang mereka suka meskipun jika mereka tidak secantik mana.
  • Jika seorang lelaki memberitahu anda tentang masalah , dia hanya perlukan seseorang untuk mendengar dia. Mereka tidak memerlukan nasihat daripada anda.
  • Lelaki tidak boleh menyimpan rahsia yang perempuan beritahu mereka.
  • Ketinggian seorang perempuan tidak penting tetapi berat amat penting bagi lelaki.
  • Ketika seorang gadis membuat lelaki menempuh pelbagai halangan selama bercinta, sukar baginya untuk melepaskan gadis itu.
  • Lelaki cenderung lebih serius dengan hubungan mereka dan menjadi terlalu cemburu. 
  • Tidak mudah bagi seorang lelaki untuk melepaskan kekasihnya setelah mereka putus terutama ketika mereka sudah bersama selama 3 tahun atau lebih.
  • Ketika didatangi pelbagai kesulitan, lelaki lebih cenderung menyalahkan diri sendiri berbanding menyalahkan kekasihnya. Mereka juga mampu melukai diri sendiri secara fizikal.
  • Lelaki mungkin adalah harimau dalam kumpulan sebaya mereka, tetapi mampu dijinakkan oleh perempuan.
  • Jika seorang lelaki terlalu senyap, katakan sesuatu! Mungkin dia ada masalah.
  • Lelaki tidak suka perempuan yang suka pukul lelaki.
  • Lelaki suka seperti perempuan yang seperti ibunya. No kidding! … Tetapi hanya bila lelaki itu bersedia.
  • Seorang lelaki mempunyai masalah lebih banyak daripada yang boleh anda lihat dengan mata anda.
  • Lelaki lebih banyak bercakap daripada perempuan terutama ketika topik tentang perempuan.
  • Titik kelemahan lelaki berada pada lutut.
  • Ketika seorang lelaki memandangmu, dalam kepala dia hanya ada 2 perkara. Mengutuk atau meminati kamu.
  • Ketika seorang lelaki kata dia tidak boleh tidur jika dia tidak mendengar suara anda meskipun hanya untuk satu malam, letak telefon. Dia juga kata begitu untuk gadis lain. Dia hanya ingin mengurat anda dan kadang-kadang hanya untuk permainkan anda.
Sedang mencuba memahami Si Dia. Anda bagaimana? :) *dah macam iklan tv.



6 comments:

Puteri Nur Hidayah said...

Best arhh bca nie...!! Pu3 suka sngattt100x! Hehee.. Mcam ada kena mngena sikit ngan kisah Pu3.. Hehee..

#Can I copy it..?? PLEASEEE...!! Then I'll link back to here.. OK??! TQ! n_n

Sulyanie Ghazali said...

sure. :) copy laa. lagipun sul copy nie daripada blog orang lain. :)

Puteri Nur Hidayah said...

Oright..!! Chantekss arhh.. Mekasihh Sul... ^_^

Sulyanie Ghazali said...

welcome. :D

Aida Ismail said...

Lelaki pun lebih kurang je complicated macam perempuan jugak kan. Tapi lebih simple dari perempuan. Hehe~

Sulyanie Ghazali said...

tapi perempuan lebih susah difahami. betul ke idokk? :3